Fantom Vakfı, kripto para piyasasında rekabetçi bir konum korumak için önemli bir adım attı. Perşembe günü yapılan duyuruda, vakıf, mevcut Fantom Opera blok zincirinin yerini alaca
Kripto Cüzdanlar Web3 Oyunlarına Engel Mi?
Web3 oyunları, son yıllarda giderek daha fazla ilgi çekse de, bazı oyuncuların bu yeni platformu denemekte tereddüt ettikleri gözlemleniyor.
Bir araştırmaya göre, katılımcıların %10’undan fazlası, karmaşık kripto para cüzdanlarının Web3 oyunları oynamalarının ana nedeni olduğunu belirtiyor.
Bu durum, Web3 oyunlarının benimsenmesinde önemli bir engel teşkil ediyor. Oyun dünyası, gelişen teknoloji ve dijital varlıkların yükselişiyle birlikte değişiyor; ancak kullanıcı deneyimi, hala bir zorluk olarak karşımıza çıkıyor.
Web3 gaming protokolü Elympics, Blockchain Game Alliance (BGA) ve blockchain oyun verilerini izleyen PlayToEarn ile iş birliği yaparak “Web3 Oyunlarının Geleceği Rekabetçi: Küresel Oyun Raporu 2024” adlı bir sektör raporu hazırladı. Bu rapor, blok zinciri tabanlı oyunların mevcut durumunu inceleyerek dünya genelinde 1,000 oyuncunun düşüncelerini topladı.
Raporda, oyuncuların neden oyun oynamayı tercih ettikleri ve bazı katılımcıların neden blok zinciri tabanlı oyunları denemediği gibi sorulara yanıt arandı. Araştırma sonuçları, katılımcıların %10’dan fazlasının karmaşık kripto cüzdanlarının blok zinciri oyunları oynamamalarının en büyük nedeni olduğunu gösterdi.
Anketin diğer bulguları arasında, %7.3’lük bir kesim Web3 oyunlarının değerini anlamadıklarını ifade ederken, %2.4’lük bir kısım, Web2 oyunlarıyla yetindiklerini belirtti. Ayrıca, %9.1’lik bir oran da blok zinciri tabanlı oyunların kendilerine hitap etmediğini dile getirdi.
Oyuncuların oyun oynamak için verdikleri nedenler arasında airdrop’lar ve para kazanma potansiyeli öne çıkıyor. Bunun yanı sıra, diğer oyuncularla rekabet etme fırsatı da birçok katılımcı tarafından ifade edildi. Elympics CEO’su Michal Dabrowski, Web3 oyunlarının ana akım oyunculara hitap etmede zorluklar yaşadığını kabul ediyor.
Ancak, Dabrowski, bu alanda önemli bir değişimin yolda olduğunu düşünüyor. “TON gibi altyapı oyuncularının Web3 oyun alanına girişi, güçlü sosyal dağıtım ağları ve bağlı topluluklar tanıtıyor,” diyor Dabrowski.
Geliştiricilerin Web3 içinde daha fazla oyun yapmayı tercih etmesiyle birlikte, yüksek kaliteli oyunların daha fazla ilgi göreceği tahmin ediliyor. Kripto cüzdanlarının karmaşıklığı bazı oyuncuların Web3 oyunlarını denemelerini engellese de, The Open Network (TON) gibi projeler bu engeli aşmak için çeşitli çalışmalar yapıyor.
19 Nisan’da TON Vakfı yatırım direktörü Justin Hyun, Telegram’ın Mini Uygulamaları’nın o kadar kullanışlı hale geleceğini belirtti ki kullanıcılar kripto ile etkileşimde bulunurken bunu fark etmeyecekler.
O tarihten bu yana, kullanıcılar TON ekosistemine akın etti ve tıklama oyunları oynamaya başladı. Hamster Kombat gibi projeler, Telegram kullanıcılarını Web3 oyunlarına dahil ederek 300 milyondan fazla kullanıcı çekmeyi başardı.
Web3 oyunlarıyla ilgili karmaşıklıkların aşılması, bu alanda kullanıcı tabanını genişletmek ve oyuncuları daha fazla katılım sağlamaya ikna etmek için büyük bir önem taşıyor. Geliştiricilerin, kullanıcı dostu çözümler sunarak Web3 oyunlarını daha erişilebilir hale getirmeleri, bu yeni oyun platformunun geleceği için kritik bir adım olacak.
Yorum yapabilmek için lütfen giriş yapınız