Giriş Yap
üye Ol

Loading...

Web2 Oyunlarından Web3'e Geçişte P2E Modelinin Rolü

Pixels CEO'su Luke Barwikowski, Web2 oyun şirketlerinin reklam harcamalarına büyük bütçeler ayırmasının aksine, Web3 oyunlarının oyuncuları doğrudan ödüllendirmeye odaklanabileceğini açıklıyor.

2023'te play-to-earn (P2E) modeline yönelik geniş çapta eleştiriler olmasına rağmen, bazıları Web3 oyun modeline olan inançlarını korudular. Bu kişiler, bu modelin kripto alanı tarafından açılan bir "süper güç" olarak nasıl kullanılabileceğini keşfetmeye odaklandılar.

2023 yılında, play-to-earn modeli büyük eleştirilere maruz kaldı ve genellikle "kusurlu" bir sistem olarak görüldü. Atari'nin kurucusu Nolan Bushnell, bu modelin oyuncuların kripto para birimlerinden nefret etmelerinin nedeni olduğunu söyledi ve bazıları Web3 oyun modelinin çöküşünü öngördü.

Buna rağmen, Web3 çok oyunculu çevrimiçi (MMO) oyunu Pixels'in CEO'su Luke Barwikowski, P2E'nin nasıl çalıştırılacağına dair çözümler aramaya devam ediyor ve Web3 oyunlarının Web2 rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlayacağını düşünüyor.

Barwikowski, Pixels ekibinin blok zinciri oyun alanında nasıl yön aldığını ve P2E oyununu daha sürdürülebilir hale getirmek için neler yaptıklarını açıkladı.

“Play-to-earn'i nasıl çalıştırabileceğimizi ve sürdürülebilir hale getirebileceğimizi anlamaya çalışıyoruz. Oyunun nasıl çalıştığını ve işlediğini değiştirmemiz gerektiğini biliyoruz,” dedi.

Barwikowski'ye göre, Pixels'in 2. Bölümü, oyuncuların oyundaki ilerlemelerini ve etkileşimlerini etkileyen büyük oyun ve sistem değişiklikleri getirdi. Yönetici, bunun P2E oyununu sürdürülebilir hale getirme hedeflerine daha da yaklaştıklarını söyledi.

P2E modelinin eleştirilerine rağmen, Barwikowski bu modelin oyun ve Web3'teki en büyük yeniliklerden biri olduğuna dair sağlam bir inanç taşıdığını belirtti. Barwikowski, “Play-to-earn, Web3'ün açtığı tek en büyük yeniliktir ve Web3 oyunlarının en büyük süper gücüdür” dedi.

Barwikowski, Web3'ün belirli ekosistem hedeflerini maksimize etmek için teşvikleri koordine etmekle ilgili olduğunu düşünüyor. Web3 ve oyun projelerinin bunu nasıl çalıştıracağını bulması gerektiğini vurguladı.

Barwikowski, Web2 oyun şirketlerinin doğal olarak kar odaklı olduklarını belirtti. Bu şirketler, gelirlerini maksimize etmek ve bunu yapmak için bütçeye sahip olmak istiyor. Web2 şirketleri, para toplayıp bunu reklam ve ekosistem büyümesine harcıyorlar.

Pixels CEO'su, Web3 oyunlarında bu parayı reklam için harcamadıklarını söyledi. Bunun yerine, bu parayı “doğrudan” oyunculara nasıl verebileceklerini anlamaya çalışıyorlar. Ancak, bu durumun sadece token dağıtmak ve gelir yaratmayı düşünmemek anlamına gelmediğini belirtti.

Barwikowski, “Bu koordinasyonu yapacak bir teknoloji inşa etmek bizim işimiz. Tez aynı şekilde devam ediyor. Uzun vadede, play-to-earn'i çalıştırmak için her ay verdiğiniz token miktarından daha fazla token harcamanız gerekiyor. Bu o kadar kolay değil,” dedi.

“Play-to-earn, Web2 oyunlarıyla karşılaştırıldığında hiper rekabetçi bir kullanıcı edinme yeniliğidir,” diye ekledi Barwikowski. Yönetici, bunun “madalyonun iki yüzü” olduğunu, eğlenceli bir oyunun Web2 oyunları gibi gelir sağlaması gerektiğini vurguladı.

Ayrıca, CEO, Web2 oyunlarının oyun paradigmalarındaki değişimi fark etmeye başladığını da açıkladı. Web2 oyun şirketlerinin bu yenilikten “korkmaya” başladığını ve Web3 doğru dengeyi bulduğunda, Web3 oyunlarının Web2 oyunlarıyla rekabet etmesinin çok zor olacağını düşündüklerini ekledi.

Alakalı Gönderiler

0 yorum

Yorum yapabilmek için lütfen giriş yapınız

Gündem

Takip et

Bülten

Bültenimize abone olmak için lütfen e posta adresinizi aşağıya girin